מה זה “ניצע” מיהו “משקיע כשיר” ואיך כל זה קשור להשקעות שלכם?

כאשר חברה מבקשת לגיוס כסף מהציבור *ללא תשקיף* (שלא דרך הבורסה) החוק מאוד מגביל ומקשה על פעילות זו – מתוך מטרה לשמור ולהגן על הציבור מהשקעות שעלולות להיות מסוכנות, במקרה שכזה החוק מאפשר לחברה להציע ל-35 משקיעים שאינם כשירים בלבד (מה זה משקיע כשיר? בהמשך המאמר) את כל פרטי ההשקעה הזו – אותם 35 הם הניצעים המותרים על פי חוק.

כלומר, נניח ויזם תמ”א מעוניין לגייס כסף מהציבור עבור פרויקט בלב גבעת שמואל החוק מאפשר לו להציע אך ורק השקעה זו בהתאם לחוק הניצעים קרי ל-35 איש – אם אותם 35 אנשים סרבו להצעה- היזם אינו יכול לפנות למשקיעים נוספים.

בנוסף, לחברה אסור לספק מידע כספי או כל מידע מספרי אחר כדוגמא :הצלחות העבר, תשואות צפויות בפרויקט ועוד…

מטרת החוק הינה להגן על המשקיע הפשוט מהצעות מתוחכמות ולא ישרות אשר מציעות השקעות המוסוות כעסקת חלום אבל לאחר מכן מתברר שלעסקה אין כלל  בטחונות רציניים למשקיע אשר עלולים לגרום למשקיע לאבד את כל הכסף שהושקע.

לצערי, גם כיום למרות החוק עדיין ניתן למצוא השקעות מפוקפקות המבטיחות רווחים גדולים ומהירים, הכנסה פאסיבית מהירה, קרקעות חקלאיות, נכסים דיגיטליים, תוכנות להשקעה בבורסה והכל מטובל בידוענים הממליצים על ההשקעה, בסרטונים עם אנשים שהשקיעו ומרוויחים (לפחות הרוויחו על ההשתתפות בסרטון הפרסום ) במצגות וכנסים מפוארים (המראים עד כמה החברה מבוססת כלכלית) ועוד.. מטרת החוק היא למנוע מאותם חברות לצאת בפרסום פומבי, אסור לחברות להבטיח תשואות (!) ושאר הבטחות שווא ובעצם למנוע כישלון של ציבור חסר ידע בנושא.

אם כן, הדרך של חברה הפועלת בצורה ישרה ואמינה לגייס כסף מהציבור הינה על ידי ניצעים, אותם 35 איש שהביעו עניין בהשקעה ורק הם מקבלים מידע מלא על הפרויקט בהם הם מעוניינים להשקיע, להבין את היתרונות והחסרונות ולהחליט האם ברצונם להשקיע או לא.
לאותם ניצעים ניתן להראות כמובן את כל הנתונים הכספיים וכל הנתונים הנוגעים להשקעה.

הערה חשובה- מכיוון שיש הגבלה בכמות הניצעים, קיים “רף כניסה”  (אתה בעצם “תופס מקום”  של ניצע ) ולכן המגבלה הינה בדרך כלל 200 או 300 אלף ₪ לכל משקיע.

מיהו אם כן משקיע כשיר?

החוק קובע כי ישנן השקעות שונות שאינן פתוחות לציבור הרחב אלא רק למשקיעים כשירים.

משקיע כשיר – לא נכלל בחוק הניצעים, המאשר מתן מידע מפורט על ההשקעה רק  35 ניצעים – משקיע כשיר יכול לקבל הצעות להשקעות אלו ואחרות ללא הגבלה.

החוק בעצם רואה באותו משקיע כשיר משקיע מתוחכם היודע להבין את ההשקעות שהציעו לו ולסנן מהם את ההשקעות הרצויות לו ואת ההשקעות שלא.

בכדי להיות משקיע כשיר יש לקיים אחד מהתנאים הבאים :

 נכסים נזילים בסך  8 מליון ₪ –

– הכנסה שנתית אישית בסך 1.2 מליון ₪ או הכנסה משתחתית 1.8 מליון ₪ בשנתיים האחרונות.

– נכסים נזילים בסך 5 מליון ₪ והכנסה שנתית אישית בסך 600 אלף ₪ או הכנסה משתחתית של 900 אלף בשנתיים.

*הסכומים מתעדכנים בהתאם למדד

כמו תמיד בכל השקעה יש סיכון עלינו לבחון ולבדוק את ההשקעה שלנו בשבע עיניים בכדי להגיע להשקעה טובה ומניבה.

אופיר הררי – מלווה בהשקעות נדל”ן באנגליה ובהשקעות אלטרנטיביות 050-3663588
לקבלת טיפ נדל”ן שבועי לחצו פה

מוזמנים לשתף:

נגישות

צרו קשר

מלאו את הפרטים ואחזור אליכם