למה להשקיע באנגליה?

כידוע, ישנם אפשרויות רבות ומגוונות להשקיע בעולם, מודעות ומצגות מרהיבות מנסות לפתות משקיעים להשקעה באזורים אקזוטיים ויפים, בית על החוף בקפריסין, מלון בתאילנד, בית נופש בקוסטה ריקה אחוזה ברומניה ועוד... על המשקיע לזכור ולבחון את הסיבות הנכונות להשקעה ! בבלוג זה אתייחס לסיבות למה להשקיע באנגליה ובעיקר בצפון אנגליה ומהם הסיבות שהופכות השקעה זו לכל כך אטרקטיבית במיוחד למשקיע שמחפש תשואה גבוה אבל מחפש גם ביטחון מירבי על ההשקעה.
למה להשקיע באנגליה ?

אתחיל מכך שהשקעה באנגליה הינה השקעה ב “שוק מפוקח ושקוף” – כלומר ניתן למצוא המון מידע ברשת האינטרנט, כשאני ניגש לרכוש נכס מספיק שאדע כתובת מלאה ואוכל בקלות לבדוק מחירי נכסים באזור, עסקאות אחרונות שבוצעו, מחירי שכירויות , רמת פשע, רמת השכלה ועוד ועוד.. כמו כן ניתן לבדוק  באופן עצמאי ברשת האינטרנט את רישום הנכס בטאבו האנגלי ועוד ..

בנוסף בדומה לישראל כל המערכת הבנקאית והמשפטית שקופה לחלוטין.

חברות מחקר רבות מסקרות את שוק הנדל”ן האנגלי וניתן לבחון מגמות באזורים שונים, תחזיות אנליסטים ועוד – וזאת לעומת מדינות שכמעט ואין מידע לגביהם והדרך היחידה להשיג מידע היא לשוחח עם מספר מתווכים מקומיים להצליב מידע ולחקור לבד את השוק ( כמובן שתמיד מומלץ לעשות כן, אבל כאמור תמיד חשוב לקרוא מידע , מאמרים ומחקרים על האזור בו אנו רוצים להשקיע)

אנגליה הינה הכלכלה השישית בגודלה בעולם כיום, לאחר ארה”ב, סין, יפו גרמניה והודו, וניתן לומר בצורה ברורה שמדובר במעצמה כלכלית, ( תל”ג, אבטלה, ייצוא, ייצור ועוד…) – השקעה במדינת אנגליה – מדינה בעלת כלכלה חזקה נותנת למשקיע “ראש שקט ” וביטחון רב, למרות כל זאת התשואה ( שהינה כאמור חשובה ביותר למשקיע)  שמתקבלת, הינה גבוהה ובטוחה.

השקעה באנגליה הינה השקעה במדינה מערבית מתקדמת ומובילה, כל המידע והחוזים ( המאוד מפורטים)  הינם באנגלית, דבר המקל מאוד על הבנת הדברים בצורה ברורה וקלה.

באנגליה קיימים מגוון רחב של סוגי השקעות במחירים שונים וברמות סיכון שונות ( דירות מגורים, דירות יד שניה, מגורי סטודנטים, משרדים, פרויקטים יזמיים ועוד )

דבר נוסף שמקל על ישראלים להשקיע באנגליה הינו החוק האנגלי, כידוע החוק הישראלי מושתת על החוק האנגלי , רישום הערת אזהרה, רישום בטאבו וכו’

באנגליה כספים שאנו משלמים עבור בניה חדשה משולמים לעורך דין המחזיק את הכספים בנאמנות ומעביר את התשלום בהתאם להתקדמות הבניה, בנוסף חשוב לוודא שלעורך דין זה חבר באיגוד ( SRA ) דבר המקנה  ביטוח עבור כל אותם הכספים.

השקל שלנו רוכש יותר – הפאונד נמצא בשפל וזו הזדמנות גדולה לנצל את שעל הפאונד הנמוך ובכך להנות בבוא היום מרווח נוסף עקב עליה בשעל הפאונד.

באנגליה החוק הינו ברור ומוכר, יש אמנת מס עם ישראל, ובנוסף ישנם חוקים המעודדים השקעה באנגליה, לדוגמא , לכל ישראלי יש פטור מתשלום מיסים בגין הכנסות משכירות עד לסכום של 12500 פאונד לשנה ( כלומר זוג יכולים ליהנות מפטור עד סכום של 25000 פאונד בשנה ) סכום זה מתעדכן ועולה מפעם לפעם, בנוסף, ממשלת אנגליה מעודדת מאוד את תחום ההשכלה ומעודדת גידול במספר הסטודנטים באוניברסיטאות, הסטודנטים צריכים כידוע מקום מגורים ובכדי לעודד משקיעים להשקיע בבניית מגורי סטודנטים באנגליה הממשלה החליטה על פטור ממס רכישה בהשקעה זו.

בנוסף בבחירת השקעה אנו מחפשים מקום שבו תהיה לנו עליית ערך, כלומר שהמחירים באזור יעלו ובזמן המכירה נהנה גם מרווח הון, באזור צפון אנגליה פועלת כיום תוכנית ” העדפה מתקנת” של ממשלת אנגליה לאזור הצפון  ( לדוגמא הורדת מס חברות גורמת למעבר חברות מאזור לונדון לאזור הצפון , לדוגמא חברת BBC שעברה מלונדון למנצ’סטר) ובנוסף השקעה אדירה הקיימת כיום בצפון אנגליה , לפי חברת המחקר JLL יש צפי לעלית מחירי נכסים ומחירי השכירויות ב 22% תוך 5 שנים.

להלן רשימת חלק מהפרויקטים:

פרויקט ענק לתקופה של 50 שנה

והשקעה של 50 מיליארד ב50 פרויקטים בכל נושא השער לאירופה

תשתית לחיבור הכרחי בין תובלה ימית ליבשתית וכולל הטבות

מיוחדות לעסקים גלובלים שעוברים לאנגליה למשך 5 שנים

פרויקט אסטרטגי ארוך טווח של כל אזור צפון אנגליה עם דגש על ליברפול ומנצ’סטר.

סה”כ השקעה של 14 מיליארד £ ב 3 אפיקים לקידום הצפון.

(מדע וחדשנות, לוגיסטיקה, תשתיות לצמיחה)

הוא פרויקט בשווי של 56 מיליארד £ לחשמול הרכבות ושדרוג מערכת הרכבות לרכבות מהירות (400 קמ”ש) השדרוג יקצר את זמן הנסיעה מלונדון לצפון אנגליה ותנגיש 30 מיליון איש לרכבת מהירה

שהוא תוכנית כלכלית אסטרטגית של הממלכה לעידוד הגירה צפונה בעיקר לכיוון ממנצ’סטר שפילד ליידס וליברפול והשקעות של מיליארדים בתשתיות תחבורה, הטבות לעסקים, עידוד יזמים ובנייה, והגירה חיובית. 

TfN-  ארגון של 56 ערים שהתאחדו וקיבלו באפריל 2018 אישור לקדם את התחבורה בצפון – השקעה של 39 מיליארד פאונד על פני 30 שנה

ראש המחוז- בנובמבר 2015 התקבלה החלטה בממשלת בריטניה להעביר יותר כח והכסף לרשויות המקומיות, (38 ערים וקבוצות ערים ראשיות) והוחלט על הוספת תפקיד  Metro Mayor שזה בעצם ראש המחוז (עם תקציב של 900 מיליון £) הבחירות בליברפול התקיימו במאי 2017 וראש המחוז התחיל לעבוד ב 2018.

כל זה נועד למקסם את ניצול הכספים המושקעים בפיתוח וקידום הערים בצפון אנגליה .

מתוך סיכום כלל הנתונים הללו וניתוח השוק, אנו רואים כי השקעה באנגליה הינה השקעה כדאית ומומלצת מאוד המאפשרת להשקיע כיום השקעה שתניס לך תשואה גבוהה + אפשרות לעליית ערך הנכס + אפשרות לעליית שער הפאונד = השקעה מנצחת!

מעוניינים בפרטים נוספים? אשמח לתאם עימכם פגישה!

המאמר נכתב על ידי אופיר הררי – יועץ להשקעות נדל”ן בארץ ובאנגליה, ליווי אנשים להשקעות מניבות

רשימה חלקית של מקורות מידע על אנגליה: מה מתוכנן בצפון אנגליה בשנים הבאות 

חברות מחקר – מידע על אנגליה

הצפי לעליית ערך
מידע על עליית ערך לפי שכונות

מידע על שוק מעונות הסטודנטים באנגליה:

מחקרים – מדוע כדאי להשקיע במגורי סטודנטים באנגליה

מוזמנים לשתף:

נגישות

צרו קשר

מלאו את הפרטים ואחזור אליכם