השקעות נדל”ן בחו”ל – לעשירון העליון בלבד?

את המיתוס הפופולרי שאני שומע לצערי לא מעט, אני חייב להפריך אחת ולתמיד, והוא שעל מנת להיכנס לעולם ההשקעות בחו"ל יש חובה להיות בעל הון רב. כמובן שאין באמירה הזו אמת של ממש, ולא סתם נברא המשפט: "השמיים הם הגבול", כיוון שבסופו של דבר הכול מתחיל ונגמר במוכנות שלכם לקחת את המהלך הזה צעד אחד קדימה, ולהניע אותו למשהו שיניב עבורכם הכנסה חודשית.
השקעות נדל"ן בחו"ל

כששואלים אותי מדוע חשוב בכלל שכל בית אב יישאף לעסקאות בחו”ל, אני מסביר בפשטות שאין צורך להיות מומחה בתחום הנדל”ן כדי להבין שמזה זמן רב, ולמרות כל מאמצי הממשלה, הנדל”ן בארץ הגיע למחירי שיא, והתשואה הממוצעת מכל נכס כזה היא נמוכה יחסית. מדובר בתשואה שנעה סביב ה-4% בלבד בארץ.
מכאן עולה שהשקעה בנדל”ן בארץ לרוב תדרוש מכם לרוקן את מצבור החסכונות שלכם, על מנת שישמש כהון אישי להשקעה, ולכן תוכלו להשקיע בנכס אחד בלבד. המשמעות של הנתון הזה היא בעצם “הנחת כל הביצים בסל אחד”, ובעניין הזה נאמר כבר לא מעט. אני רק אוסיף את נקודת המבט שלי, והיא שחבל “לבזבז” את הכסף שעמלנו רבות להשיגו, ובמקום להשתמש בו לרכישת נכס אחד בארץ, תוכלו לרכוש בחו”ל שני נכסים לפחות.

צעד-צעד לקראת היעד – נדל"ן בחו"ל

הרעיון הוא לנצל בצורה הטובה ביותר את ה”כסף המובטל”, והכוונה היא לסכומי כסף שאינם מניבים עבורכם רווח כלשהו. בעזרת סכומי הכסף שיש ברשותכם ובתוספת של גיוס כספים בצורה של הלוואות שונות, תוכלו להגיע לסכום הנדרש לרכישת נכס בחו”ל שיהיה רשום על שמכם בטאבו.
חשוב לדעת ש’רף הכניסה’ לרכישת נכס בחו”ל הוא נמוך יחסית, וזאת מכיוון שעלות הנכסים השונים מעבר לים ( באזורים שונים ) נמוכה באופן משמעותי ביחס לעלות הנכסים בארץ.

ומה יוצא לכם מזה? התשואה שתקבלו על השקעה בחו”ל משתווה לגובה של כמעט משכורת חודשית נוספת, וגבוהה פי כמה מהתשואה שתקבלו מהשקעה בנדל”ן בארץ.
הרווח הנוסף מהשקעה בנדל”ן בחו”ל הוא אופציה לעליית ערך הנכס בעת המכירה. בעניין זה חשוב לציין שלא מדובר באופציה ודאית, ויש לבחון צפי לעליית ערך הנכס. הכלל שמנחה אותי ברכישת נכסים בכל מקום בעולם וגם בארץ הוא להימנע מקניית נכס במחירי “בועה”.

אם תשקיעו בצורה מושכלת וחכמה, ההשקעה שלכם עשויה להיות בטוחה ומניבה יותר מכל השקעה אחרת בארצנו היקרה, תרתי משמע. ההמלצה שלי היא לבחון את האפשרויות הפיננסיות שלכם, הון אישי ואפשרות לגייס כספים, ולאתר את ההשקעה המתאימה לכם ביותר.

קיבלתם החלטה להשקיע בחו"ל – בדיקת אופציות

אם הגעתם לבשלות הנדרשת ואתם שוקלים להשקיע בנדל”ן בחו”ל, הנה מספר פרמטרים שכדאי שתבחנו כצעדים ראשונים:

ארץ ההשקעה – ההמלצה שלי היא להשקיע במדינות מערביות מתקדמות, ועדיף במעצמה כלכלית, מאשר לבחור במדינה קטנה, נחשלת ובעייתית. ייתכן ותוכלו למצוא במדינות נחשלות נכסים זולים יותר, אבל עלולה להתעורר בעיה למכור אותם בבוא היום. לכן הדבר הראשון שיש לעשות הוא לבדוק את המצב הכלכלי, הפוליטי, אחוזי אבטלה, ועוד במדינת היעד שלכם להשקעה.

בדיקת אזור ההשקעה במדינה הנבחרת – בשלב הזה יש לבדוק נתונים מספריים, כמו; הצפי לעליית ערך הנדל”ן באותו אזור, מחירי נדל”ן דומים באזור (מידע שאפשר לקבל בקלות ברשת האינטרנט), גובה השכירות שאפשר להניב מהשקעה באזור, וגם האם הנכס נרשם בטאבו על שמו של המשקיע (גם נתון זה אפשר לבדוק ברשת האינטרנט).

חוק, רגולציה ועוד במדינת היעד – מידע חשוב נוסף שיש לאסוף לפני שמקבלים החלטה הוא המס שיש לשלם באותה מדינה. בנוסף יש לבדוק האם קיימת אמנת מס עם ישראל, האם לצורך ההשקעה נדרש לפתוח חברה בחו”ל, ומהו התהליך להעברת הכסף לחשבון בישראל, ובאיזה מטבע מתבצעת הרכישה של ההשקעה.
כמו כן, יש לברר מי החברה שתנהל עבורכם את הנכס בחו”ל – הכוונה למשל לאחזקת הנכס, השכרתו או מכירתו בעת הצורך. חשוב לעשות בירור מקיף ולהיות בטוחים שאפשר לסמוך על החברה, כי משקל רב מונח על המיומנות של החברה הזו לנהל את הנכס שלכם, כך שיפיק עבורכם תשואה קבועה.

השקעות חכמות

אלמנטים נוספים לבדיקה...

לפני רכישת נכס להשקעה וגם לאחר שקיבלתם כיוון להשקעה יש לא מעט שאלות שכדאי שתשאלו את עצמכם, וישמשו לכם כמסמך של ציפיות מההשקעה בחו”ל.
למשל, מהי תשואת הנטו שאתם מצפים לקבל עבור ההשקעה שלכם, האם ההשקעה שבחרתם מתאימה לצרכים שלכם, מהם הסיכונים האפשריים הכרוכים בתהליך הזה, כמה זמן יידרש מכם להשקיע על מנת לנהל את הנכס, אם בכלל, מהו הסכום שנדרש מכם להשקיע, ועוד.

רק מהנקודות שעלו כאן מובן כי נדרש להשקיע בעבודת הכנה רצינית, אבל בסופו של דבר מדובר בהשקעה שאם תעשו אותה בצורה חכמה, תהיה שווה כל רגע שהשקעתם בה.

אשמח להפגש איתכם וללוות אתכם בהשקעה נבונה המתאימה לצרכיכם –  בהצלחה !.

אופיר הררי, כפר הרא”ה,  ליווי אנשים להשקעות בנדל”ן מניב בחו”ל, ייעוץ אובייקטיבי לפני רכישת נכס בחו”ל.

טלפון / ווטצאפ  050-3663588
מוזמנים לפנות אליי גם במייל: [email protected]

 בפייסבוק “אופיר הררי נדלן להשקעה בטוחה בחול”

מוזמנים לשתף:

נגישות

צרו קשר

מלאו את הפרטים ואחזור אליכם