נכס או נטל?

לפני שהתחתנו, דפנה ורועי חיפשו דירה נאה לגור בה. הם חשבו שהם מקוריים בצורה יוצאת דופן כשבחרו לבסוף לגור בפתח-תקווה, בדירה שעלותה מיליון וחצי שקלים. רועי ודפנה נאלצו לקחת משכנתא ולכן היו צריכים לשלם לבנק ריבית בכל חודש. לאחר חמש שנים נולדה הבת הבכורה והמתוקה והבית נהיה קטן להרכב החדש. מה עשו? החליטו לעבור לבית אחר, שוב, בפתח תקווה
דיור מניב

דפנה ורועי נאלצו למכור את ביתם הראשון, וכעת הוא שווה מיליון וארבע מאות שקלים בדיוק, כלומר – מאה אלף שקלים פחות. הזוג הפסיד מאה אלף שקלים על הבית.

רועי ודפנה קנו בית אחר בעיר, שמספיק לזוג עם ילדה, ההרכב החדש שלהם, שעלה מיליון ושש מאות שקלים. לאחר שנתיים תמימות נולד גם הבן ובעקבות הולדתו המשמחת, דפנה ורועי שוב נאלצו לעזוב את ביתם ולחפש אחד חדש. כעת, ביתם השני שווה מיליון ושבע מאות שקלים.

 

זה המקום לעצור את הסיפור ולשאול אתכם, הקוראים, שתי שאלות קריטיות:

האם הזוג הרוויח כאן מאה אלף שקלים? ובאופן כללי יותר, האם הבית שקניתם ובו אתם גרים הוא נכס או שהוא נטל?

על מנת לענות על השאלה, ננסה להבין מהו נכס ומהו נטל, על-ידי דוגמאות

מהו נטל?

דוגמא קלאסית: רכב.

לאחר שרכשתם רכב, ערכו יורד מידי יום, ואחזקתו גורמת לכם להוצאות נוספות, כמו הביטוח, הדלק, הטיפולים וכדומה..

הרכב מאפשר לכם איכות חיים, ללא צל של ספק, אבל הוא בהחלט נטל, נטל הגורם לי להוצאה כספית ולהפסד בעת המכירה.

כשאתם משלמים עבור נטל – אתם יודעים שהכסף לא יוחזר אליכם..

מהו נכס?

דוגמא קלאסית: דירה להשקעה.

לאחר שרכשתם דירה למטרת השקעה, במיקום טוב ובמחיר טוב, אתם תהנו מהכנסה חודשית מהשוכר, ולאורך השנים, מחירה של הדירה יעלה, ותהיה לכם “עליית ערך”.

כשאתם משלמים עבור נכס – אתם יודעים שבעתיד, תקבלו כסף, כתוצאה מההשקעה הזו.

נחזור לשאלה. רוב האנשים מאמינים כי דירה שרכשו תהיה תמיד נכס, אבל זה לא נכון. הדירה שלכם תהיה לנכס רק עבור הדורות הבאים, לא עבורכם.

כמו בסיפור, ערך הדירה יכול לרדת – ואז ברור שהדירה היא נטל, אך גם אם הוא עלה היא עדיין נטל, מהסיבה הפשוטה: הדירה אינה עומדת בפני עצמה, היא חלק משוק הדיור, ולכן, גם אם ערך הדירה עלה – הוא עלה יחד עם עוד ערכי דירות באזור, ולכן גם הדירה הבאה שירכשו תעלה להם יותר.. זהו בעצם תזרים כספים שלילי.

ומה לגבי דירה להשקעה?

ברור לכל שדירה שנועדה להשקעה תייצר תזרים כספי חיובי.

כן. אני יודע מה אתם חושבים: מה, חסרות דירות שהערך שלהן לא עלה עם השנים, ואפילו ירד? אתם צודקים לגמרי!

אני מניח שכולנו זוכרים את משבר הנדל”ן בארצות הברית ב-2008, בו אמנם היתה ירידה קשה בכל שוק הנדל”ן במדינה, אך מחירי השכירות של הדירות עלו, ולאחר כמה שנים מחירי הבתים חזרו לרמת השיא שלהם וברוב המקרים אף קבעו שיאי מחירים חדשים.

עוד דבר שחשוב לא לעשות כדי שההשקעה שלכם תהווה נכס ולא תהווה נטל – אל תרכשו במחירי בועה!

יתרון נוסף שהייתי רוצה להתעכב עליו לגבי השקעה בנדל”ן הוא האפשרות לקבלת הלוואה מהבנק.

אם אתם חפצים בכך, יועץ משכנתאות טוב יכול למצוא לכם את ההחזר החודשי המתאים ביותר עבורכם, וכך תוכלו לרכוש נכס מניב, שכר הדירה “ישלם” את ההלוואה (ואולי אף יישאר לכם עודף..),  ולאחר מספר שנים תמצאו את עצמכם עם נכס בבעלות מלאה שלכם מבלי שהזעתם הרבה בכדי לרכוש אותו (הבנק שילם עבורו), או לחלופין, בעת עליית מחירי הנדל”ן באזור הנכס, תוכלו לממש ולמכור את הנכס – להחזיר את ההלוואה ולהישאר עם סכום נאה בכיסכם. כמובן שיש לקחת בחשבון שייתכן שיהיו חודשים בהם לא תהיה שכירות על הנכס – בחודשים אלו תצטרכו לשלם מכיסכם על תשלומה של ההלוואה.

אז איפה כדאי להשקיע?

באופן כללי, כיום המחירים בארץ גבוהים מאד וגם התשואות בארץ נמוכות יחסית לתשואות שניתן להשיג במקומות אחרים בעולם (מקומות עם כלכלות גדולות ומפותחות אפילו יותר מאשר בארץ), ולכן אני ממליץ לכם לקבל החלטה, החלטה שתשפיע לחיוב על החיים שלכם ושל ילדיכם, החלטה שתעזור לכם להגיע לעצמאות כלכלית: השקיעו עוד היום בנכס מניב בחו”ל!

באותו המחיר בו תרכשו דירה אחת בארצנו הקטנטונת, תוכלו לרכוש “סל” של נכסים מניבים על אדמת נכר. אל תרכשו בכל מקום, עשו זאת במדינה חזקה, במחיר סביר ועם תשואה נאה.

קחו אחריות על חייכם ועל חיי ילדכם, השקיעו עוד היום – בשביל המחר.

אופיר הררי, כפר הרא”ה,  ליווי אנשים להשקעות בנדל”ן מניב בחו”ל, ייעוץ אובייקטיבי לפני רכישת נכס בחו”ל.

טלפון / ווטצאפ  050-3663588
מוזמנים לפנות אליי גם במייל: [email protected]

 בפייסבוק “אופיר הררי נדלן להשקעה בטוחה בחול”

מוזמנים לשתף:

נגישות

צרו קשר

מלאו את הפרטים ואחזור אליכם