טעויות קלאסיות של משקיעים בחו”ל

אדם אחד, חובב שבועונים מושבע, קרא כמה מאמרים שהדאיגו אותו כהוגן. המאמרים דיברו על כך שבעתיד לא תהיה לו פנסיה, הוא הבין שהמצב של הכלכלה שלנו לא טוב, והוא רוצה, כמובן, לייצר לעצמו הכנסה נוספת שתעזור לו ולילדיו בעתיד. אבל, מה לעשות, ההבנה שלו בכל הקשור להשקעות בנדל"ן גם היא קשורה למאמרים שהוא קרא, שדיברו על כל מיני נוכלים ועל רמאיות בתחום והוא לא רוצה להשקיע את מיטב כספו באיזו עסקה מפוקפקת אך הוא לא יודע כיצד לדעת שזו אכן עסקה מפוקפקת למהדרין או שמא עסקה נאה להפליא, והוא מבולבל ולא יודע מה ואיך לעשות.
טעויות קלאסיות של משקיעים בחו"ל

במאמר זה אנסה לעזור לאותו אדם וכמובן גם לכם הקוראים, ולתת דגש לשש טעויות נפוצות של משקיעים וכיצד ניתן למנוע טעויות אלו.

**

הסיפור אמנם סיפור בדוי, אך הוא מבוסס, כמובן, על האמת המרה ;המוני בני אדם מעוניינים להשקיע בנדל”ן ולהגיע לחופש כלכלי, הרבה אנשים חולמים לרכוש נכסים וליהנות מתשואה שוטפת שתיצור הכנסה פאסיבית שאינה תלויה במאמץ האישי שלהם, ומעליה בערך הנכסים המאפשר לעשות “אקזיט” נאה ולהתגלגל להשקעה הבאה שתניב שוב.

 

כשאנו בוחנים את שוק הנדל”ן הגלובאלי נכון להיום – בהחלט  ניווכח כי למשקיע הממוצע משתלם יותר להשקיע בחו”ל מאשר בישראל, ממגוון סיבות, למשל המחירים הגבוהים בארץ, התשואה הנמוכה שתתקבל מהשכירות והמיסוי הרב, ולכן רבים פונים לכיוון זה.

נוסף על כך, כשאתם משקיעים בנכס בחו”ל אתם נהנים מחברת ניהול מקצועית אשר תטפל בכל הקשור בדייר ובנכס שלכם ולכן הכל נראה ורוד, ואתם יכולים, כביכול, ללכת בראש שקט להשקעה המניבה.

**

אז, מהן הטעויות המרכזיות שעושים משקיעים לא מנוסים?

1. חוזק כלכלי.

משקיעים רבים אינם בודקים שהאזור הינו אזור בעל חוזק כלכלי ושקל להשכיר בו. בחירת אזור שכזה תאפשר השכרה לטווח ארוך וגם הכנסה– שוטפת קבועה. באזורים גרועים במיוחד, מעבר לבעייתיות שעלולה להיות בגבייה ובניהול, עלולים להתקשות למצוא חברת ניהול שתסכים לקחת את הנכס לטיפולה.

מהסיבות הללו, חובה לנתח את הפרמטרים הכלכליים והנדל”ניים של אזור ההשקעה גם ברזולוציה של עיר וגם ברזולוציה של רחוב.

2. בדיקה והשוואה.

 חשוב מאד לבדוק שמחיר רכישת הנכס שאתם מעוניינים להשקיע בו הוא מחיר אטרקטיבי לאזור.
אחת הטעויות הנפוצות של משקיעים לא מנוסים היא השוואת המחיר לשווקים ולאזורים יקרים יותר, ובעת המימוש מתגלה התמונה העגומה: הנכס שווה פחות, ולכן ההשקעה לא משתלמת.
מומלץ מאד לבצע בדיקה השוואתית של מחירי נכסים שנמכרו באותו אזור ולהשוות “תפוח לתפוח” ורק אז להשקיע בנכס שמחירו נמוך ממחיר השוק, בכדי להרוויח כבר בקניה וכדי להבטיח את קרן ההשקעה.

3. אובייקטיביות וחשיבה מרובה.

משקיעים בנכס מושפעים מגורמים חיצוניים, למשל, התעלולים השיווקיים של חברות הנדל”ן; המשרד המפואר, המצגות והתמונות היפות, התשואה המובטחת, המחיר הזול וכדומה.

מומלץ מאד לבדוק את כדאיות העסקה ואף להיעזר בגורם מקצועי חיצוני ונטרלי שיבחן את העסקה המוצעת.

4. להשקיע מהשיקולים הנכונים.

יש משקיעים שבוחרים להשקיע באזור קרוב למגוריהם של קרובי משפחה, במחשבה שהמשפחה תעזור, או מתוך חשיבה שיוכלו להתגורר בנכס אם יזדקקו לכך.
מומלץ להשקיע בעסקה מתוך שיקולי כדאיות בלבד ובניהולו של גורם מקצועי, ולא להיות תלויים בטובות של בני משפחה..

5. פרטים טכניים.

אחד הפרטים שחובה לבדוק הוא, ראש ובראשונה; שהנכס אכן רשום על שמכם! בדקו אם אכן נרשמת בשלב ראשון הערת אזהרה או שהנכס נרשם ע”ש הבעלים בלשכת רישום המקרקעין במחוז. לאנשים יש נטייה לשכוח את הפרטים הטכניים הללו, אבל, בלעדיהם, הנכס לא שלכם!

6. מקצועיותה של חברת הניהול

כשלוקחים חברת ניהול עבור הנכס שלכם – מומלץ בחום לבדוק את מקצועיות חברת הניהול, למשל, חשוב לבדוק את כמות הנכסים שהיא מנהלת – אל מול כמות כח האדם שמטפלת בהם. 
חשוב מאד לוודא שלמשקיע יש גישה פשוטה לתיק הלקוח שלו, דרך האינטרנט, ושניתן בלחיצת כפתור לקבל דו”ח הכנסות והוצאות וסטאטוס.
מומלץ, לפחות לבקש, לראות דוחות ניהול של נכסים אחרים וגם לדבר עם לקוחות קיימים ממליצים של חברת הניהול.

**

צודקים. הנוכלים אינם בסדר, מגיע להם עונש כבד, הם עושים דבר לא מוסרי, אבל האחריות נופלת לא פחות על המשקיע – המשקיע שמסר להם את כספו מבלי שעשו מספיק כדי להבטיח אותו, ונתן לפיתוי לעוור אותו.

כולי תקווה שמאמר זה פתח את עיניכם ונתן לכם כלים להתבוננות קרובה וטובה יותר על כל הצעת השקעה שתגיע אליכם.

בהצלחה! 😊

אופיר הררי, כפר הרא”ה,  ליווי וייעוץ להשקעות בנדל”ן מניב בחו”ל:

מוזמנים ליצור עימי קשר:

טלפון / ווטצאפ  050-3663588
  [email protected] מוזמנים לפנות אליי גם במייל: 

בפייסבוק “אופיר הררי נדלן להשקעה בטוחה בחול”

מוזמנים לשתף:

נגישות

צרו קשר

מלאו את הפרטים ואחזור אליכם