איך מוצאים עסקאות נדל”ן להשקעה?

כל מי שמעוניין או מעוניינת להנות מתשואה חודשית שיכולה להוות לו או לה מקור הכנסה נוסף או החזרה של הלוואה בגין רכישת הנכס, יודע כי עליו להשקיע בנדל"ן. מי שמשקיע, גם מאמין ומקווה שאם וכאשר ימכור את הנכס – יוכל להנות מרווח הון – כלומר ,ערכו של הנכס יעלה, והוא ייצא עם רווח כספי נוסף.

בכדי להקטין סיכונים, משקיע חכם רוכש את הנכס במחיר זול ממחיר השוק, כך שגם אם תהיה ירידת מחירים קלה – הנכס עדיין יימצא במצב טוב, שכן הוא נרכש במחיר נמוך יותר, ובכך הוא מקטין את הסיכון הכלכלי.

כמובן שעל המשקיע לבחון ולבדוק כל עסקה לבדוק ולברר על הסביבה, להכיר את הרחובות ואת אופי האוכלוסייה (שכן אלה עתידים להיות השוכרים שלו)  את מחירי השכירויות באזור, להיות בקיא במחירי הנכסים שנמכרו (ניתן לראות באתר רשות המיסים) וכל מידע נוסף באותה הסביבה שיכול להשפיע על הנכס והתשואה (למשל, בתים רבים העומדים ריקים ללא שוכר, בתים העומדים למכירה זמן רב ללא רוכש, ומצד שני פיתוח האזור, הקמת פארק ירוק, תחנת רכבת ועוד).

אז אתם יודעים מה עליכם לחפש. כעת, נשאלת השאלה איך מוצאים כיום נכסים.

הדרך הראשונה והקלה ביותר, היא להיכנס לאתרים המוכרים לנו במרשתת (למשל אתר “יד2” או אתר “קומו”)  ולחפש שם, לא מן הנמנע שנצליח להשיג דווקא בשיטה הפשוטה ביותר נכס שיענה על דרישתנו.

דרכים נוספות למציאת נכס:

פייסבוק – יש כיום הרבה מאוד קבוצות פייסבוק ששייכות למתווכים, בהן ניתן למצוא גם הרבה מאוד נכסים העומדים למכירה.

פניה למתווך – מתווכים יכולים אף הם להוות מקור טוב לקבלת עסקאות טובות, עסקאות רבות מגיעות למתווכים בבלעדיות, ולכן קשר טוב עם מתווך יכול להביא עסקה טובה אלייך טרם אדם אחר שם עליה את ידו.

כאשר נפעל בכל האמצעים שציינתי, נמצא כמות גדולה של נכסים ונוכל לבחון, לבדוק ואולי גם למצוא, את העסקה הטובה ביותר עבורנו.
החיסרון של השיטה הזו, הוא שהעסקאות האלו גלויות לכל, ועל מצב שכזה נאמר “כל הקודם זוכה”.
ברור לנו שאסור לנו למהר בביצוע עסקה יקרה, ומצד שני, עסקאות טובות נמכרות באופו מהיר יחסית, ועל כן, חשובה ההכנה המוקדמת שלנו, כך שלאחר ההכנה יהיה לנו קל יותר לאתר נכס המתאים לנו מבחינת המחיר, האזור וכו’ – ואז עלינו למהר ולהיכנס למשא ומתן.

באילו דרכים נוספות פועלים מתווכי הדירות למציאת עסקאות?

מתווך נמרץ מתקשר לאנשים רבים לשאול אם הם במקרה מוכרים או מכירים מישהו שמוכר באזור, מתווך מתרוצץ ודופק בדלתות ושואל ובעצם גורמים לכך שיכירו אותו באותו האזור בו הוא פועל, בנוסף מתווכים שולחים מכתבים לאזור, על כל נכס שעומד למכירה – המתווך המשווק את הנכס שם שלט עם שמו, וכתוצאה מכך, עסקאות נוספות מגיעות למתווכים שלא מהדרך המקובלת.
זהו להפעם. מקווה שהחכמתם. בהצלחה!

במאמר הבא:

מה גורם לאנשים למכור את הנכס שלהם מתחת למחיר המקובל?

אופיר הררי – מלווה משקיעי נדל”ן 

מעוניינים לקבל טיפ שבועי בנושא נדל”ן בווטצאפ? שלחו את המילה “טיפ” למספר 050-3663588

המאמר נכתב על ידי אופיר הררי – יועץ להשקעות נדל”ן בארץ ובאנגליה, ליווי אנשים להשקעות מניבות

מוזמנים לשתף:

נגישות

צרו קשר

מלאו את הפרטים ואחזור אליכם